Tuesday, November 11, 2008


杰申很少会分享平常所看的电影、书籍或是音乐,难得最近得空,嗯。。不对。。工作很忙。。。而是现在临睡前很得空,因为难得美丽的夜晚,不想这么早就把自己献给了周公和床铺。。。哈哈。。

在上星期天,我哥买了一部成年老片,其老片的定义就是那些已经不能在电影院能找到的影片,一概统称为老片。。当然,我这个从前的电影迷,也因为离开了吉隆坡,而变得不再往电影院里钻。。所以你也可以称我为老人。。哈哈。。

机缘巧合之下,反正闲着也是闲着,就和我哥一起看了这部电影 - 《誓约》。。

一看名字就知道是八九不离十的爱情片,但为什么我会特别记得?

不是因为拍得唯美,而我也找不到理由去支持新加坡国产电影,看,只是因为好奇一段爱情如何在16年里维持。。。时维持间:1天,即4年一次闰年,2月29日。。。

What's the story about?


A unique and timeless love story told in just 4 days but spans 16 years. A modern girl with the rare sensibility of believing that there is one person out there that can truly completer her - her soul mate. On a windy leap day in 1992, she meets him. They made a rare connection only to realize he was leaving the country that very night. He makes a promise to meet her every leap day thereafter, same place, same time.

How will this leap year love story pan out?

结局如何,只有在你体会后才知道。。。

让时间停止真爱的延续,也让真爱留住时间的流逝。。

0 comments:

Post a Comment